FEMTIOSEX SVAR

När började du fota? Du är sjukt duktig!
När jag var runt 12/13 började jag fota seriöst. Tack!
Vad fotar du helst?
Gillar att fota det mesta. Men makro är kul.
Vill du bli fotograf?
Ja! Har ingen reservplan..
Vill du gå på ett gymnasium med inriktning på media?
Skulle vara kul. Absolut!
Hur många kameror har du haft?
Tre, två kompaktkameror och systemkameran jag har nu.
Nikon/Canon?
Canon såklart (eftersom jag har det själv, haha)
Tycker du om att filma också, eller bara fotografera? 
Har typ inte filmat någon gång eftersom min kamera inte har den funktionen.
Ditt bästa fotograferingstips?
Skärpa på ögonen i porträtt, fota i markhöjd om du fotar blommor.
Vilket är ditt bästa tips när man ska ta porträtt?
Skärpa på ögonen och jämnt ljus.
Vilken kategori tycker du det är roligast att fota (Makro, porträtt, natur, etc.)
Jag vet inte, gillar allt. Men som sakt, makro är roligt.
Skulle du vilja ha mer kameraprylar?
Absolut!
Hur fotar du så fina bilder?
Jag vet inte... är kreativ. hehe
Vad använder du för objektiv?
28-105 mm och 50 mm/1.8
Tips på hur man fotar bättre?
Var kreativ, prova nya vinklar, ge inte upp, testa nya inställningar.
Vilken version av photoshop har du?
Photoshop Elements 10.
Planerar du att göra videobloggar?
Haha, nej. För mig är det nog inget alternativ.
Varför har du typ 1812 olika regler ovanför kommentarerna?
För att jag vill att folk ska se vad som är villkoren för att kommentera. Förresten har jag inte alls 1812 regler.
Varför började du blogga?
Mina kompisar hade bloggar och jag ville också prova.
Hur gammal var du då?
12.
Tycker du om att blogga?
Japp!
Vad gör du om du får bloggtorka?
Tänker så det knakar och letar bilder i arkivet.
Tycker du om att tävla på andras bloggar?
Jaa, särskilt om man vinner.
Vad tycker du om Justin Biebers nya låt boyfriend?
Den är väl bra.
Har du någonsin haft en gris som husdjur?
Nej...
Vad har du för betyg i grundämnena? (inklusive språk)
Svenska & Engelska: B 
Matte & Spanska: D
Vad heter din underbara häst?
Har ingen? 
Hur lång är du?
158,6 cm
Har du några syskon?
En syster
Beskriv dig själv med tre ord?
Förvirrad, rolig, schysst.
Vad är det värsta du vet?
Punkter i rubriker, broccoli, kaffe och röda stolar.
Vad ger dig otur?
Röda stolar och fredagen den 13:e.
Favoritfilm?
Finns många, men älskar tjejfilmer! Typ bring it on, raise your voice, a cinderellastory mm...
Favoritdag i veckan?
Fredag!
Favoritfärg?
Rosa, rött, mörkblått.
Favoritserie?
Sex and the city.
Favoritmat?
Thaimat/Tacos.
Favoritstad?
Stockholm/London.
Vilka länder har du besökt?
Grekland, Spanien, Finland, Danmark, England, Cypern.
Vilken är din bästa semester?
London!
Vad hatar du?
Punkter i rubriker, broccoli, kaffe, röda stolar, krig och orättvisa.
Vad älskar du?
Pengar, kärlek, lycka, mat, kameror, fotografier, vitt.
Drömyrke?
Fotograf.
Ett land du skulle vilja besöka?
USA
Vad ska du gå för linje efter högstadiet?
Vill gå media.
Om du fick välja en sak på jorden att ha kvar och allt annat skulle försvinna vad skulle du ha kvar då?
Hm... en väska som innehöll hela världen. hihi, bra svar.
Om du inte hette fanny och fick välja ett annat namn vad skulle du heta då?
Jag vet inte riktigt... Något vanligt. Typ Emma, Madelene, Moa, Linnea eller nåt.
Vad brukar du sminka dig med?
Puder, concealer, mascara och eyeliner ibland.
Om du skulle åka någonstans just nu, vart skulle du åka?
Något vaaarmt.
Vilken är din favoritartist?
Rihanna, Coldplay, Justin Bieber...
Vad skulle du göra om din dator krashade och alla bilder försvann?
DÖÖÖÖ
Skulle du skjuta din mamma eller dö själv?
Dö själv!!!
Vill du ha ett fadderbarn som vuxen?
Ja, varför inte?
Skänker du pengar till välgörenhet?
Min familj gör det.
Vad gillar du att göra förutom att fota?
Dansa, shoppa, spela golf, träffa kompisar, blogga, redigera, kolla sex and the city...
Har du några märkeskläder?
Jaaråå.
Gör du inbakade flätor på dig själv?
Jag kan, men Emma brukar göra på mig.
Är du bra på engelska?
Helt okej!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är macro? ;)

2012-04-09 @ 23:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback