Fotoutmaning - Fantasi

Jag & Hanna har startat en fotoutmaning tillsammans. Det är en utmaning där vi varje vecka fotar och lägger upp en bild med ett tema. 
 
Den här veckan är jag så gaaaalet nöjd med min bild. Jag valde att fota såhär för att ja, att kunna flyga är ju bara fantasier, och i bilden ska det se ut som att modellen (min syster) flyger iväg. Eftersom jag tog bilden från grodperspektiv behövde jag bara photoshopa bort en smal remsa av marken, jag la också på en ljuseffekt i bakgrunden, drog upp kontrasten och det andra vanliga. Jag var verkligen jätteglad hela dagen efter den här bilden, och det är det som är så faschinerande med fotograferingen, man kan bli så häpen av vad man själv har åstadkommit och blir en fotografering lyckad kan man vara glad i flera timmar, kanske dagar till och med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback