Årsresumé

Varning för långt inlägg!  Ja, jag tänkte göra en årsresumé av året som gått. Innan vill jag bara säga att det här året har varit ett av de bästa! Och det blir nog svårt för 2013 ska slå det här alltså! 
 
Januari
I januari började jag vårterminen i åttan. Jag vann ett weskin till min telefon (haha), åkte till falun med skolan. Jag fotade ganska mycket och hängde en hel del med mina kompisar. 



Februari 
Kom hem från falun och åkte på en rejäl förkylning, var hemma från skolan i nio dagar tror jag. Och just det;  min tandställning sattes in. Annars gjorde jag nog inget särskilt, utom det vanliga. 
 
Mars
Det började bli vår. Cyklade till skolan för första gången på året, var mycket med kompisar och lite fester blev det också kommer jag ihåg. Jag fotade i skogen med Johanna, vi gick också till kyrkan ganska många gånger och hade någon träff med konfagruppen. Fotade också mycket självporträtt. 
 
April
Påsk! Jag hade alltså påsklov, åkte och shoppade massor i stockholm, gick in på hollister för första gången... Hade frågestund som fick närmre 100 frågor och jag hade som mest läsare under den här tiden också. 


Maj
Det blev riktig sommarvärme i maj. Hade på mig shorts i skolan, låg ständigt och solade med kompisarna på kullen på skolan och badade i poolen. Åt jordgubbar och åkte till grönan med kära vänner. 
 
Juni
Det var skolavslutning. Hade en riktigt bra skolavslutningsdag med klasskompisarna och hade en riktigt rolig kväll med vännerna. Den 13:e åkte också 20 elever från årskurs 8 till England i en vecka. Vi gick i skolan med dem och alla bodde hos varsin värdfamilj. Jag lärde mig mycket engelska och kan nu prata nästan flytande, träffade många nya personer. Det gav verkligen mycket. Och så var det så himla kul! Firade midsommar och den 24:e åkte vi på konfirmationsläger. 


Juli
Var på konfaläger med världens bästa konfagrupp. Den 8:e juli konfirmerade jag mig äntligen! Resten av juli var ganska regning. Jag spelade golf i stort sätt varje dag och var mycket med vännerna. Fotade riktigt bra porträtt på Moa. 
 
Augusti
Njöt utav det sista av sommaren. Åkte Gokart med mina vänner och gjorde massor av roliga saker! Den 15:e fyllde jag år och mina vänner kom hit och firade mig. Sen började skolan också. Jag börjde i 9:an. Fotade mer än någonsin också. 
 
September
Åkte till Falun för sista gången. Ramlade i en backe och blev som ett plåsterpaket hela veckan, klant. Var iallafall grymt roligt och sorgligt. Det blev höst. Jag var sjuk. Vi firade Emmas födelsedag. Shoppade i Stockholm. Fotade mycket macro. 


Oktober
Shoppade alldeles för mycket, hade temavecka i skolan, något som verkligen var sjukt roligt! Började mitt nyttiga liv och åt sunt och tränade bra. Första frosten också. 
 
November
Fick nya converse, stressade och jobbade som en galning med skolan. Fortsatte med mitt nyttiga liv. Fotade inte så mycket, hann helt enkelt inte, men när jag gjorde det var det mest i svartvitt. 
 
December
Genomled en sista vecka i skolan. Tog bort min tandställning gjorde jag också! Den 11:e åkte jag och min familj bort på semester till aruba där jag tillbringade halva december. En oförglömlig resa, riktigt bra! Kom hem den 26:e, träffade vänner och slappade. Fick mina betyg hemskickade och har höjt mitt meritvärde med 20 poäng om jag inte minns fel. Avslutar året med, tyvärr, förkylning och feber på självaste nyårsafton. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback